Apple AirPort Extreme Base Station

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple AirPort Extreme Base Station op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Frans van der Beek 13-09-2011

Wat een geweldig apparaat. Veel routers hebben een overkill aan mogelijkheden die je nooit gebruikt maar hinderlijk zijn bij installeren: VPN, port forwarding enz. Deze niet. Alles is duidelijk en zeer snel in te stellen. Bereik is zeer goed. Een 50mb-glasvezelaansluiting komt een etage hoger nog als 43 mb. binnen. Heel handig is mogelijkheid om er een harde schijf of printer aan te hangen die door iedereen te gebruiken is. Het wordt nog mooier als je deze uitbreidt met een Airport Express. Dan kun je op een andere etage je netwerk uitbreiden, of daar je printer neerzetten of naast je hifi zetten en via de Express je muziek daar naar toe streamen. Kan dan ook rechtstreeks vanaf je iPod Geweldig. Instellen gaat niet via webbrowser maar via apart programmaatje maar dat werkt eigenlijk nog simpeler. Ruim een maand in bezit, maar nog geen een keer vastgelopen of moeten resetten. Stuurt een Mac, twee Windowsbakken en een laptop aan zonder enkel probleem. Kost iets meer, maar dan heb je ook nooit gedonder.

boogie63 06-08-2011

Eerder gezegd dat VPN niet mogelijk is, dit blijkt een instelling te zijn de jezelf kunt aanpassen, hiermee is voor mij het product compleet

boogie63 04-08-2011

De airport extreme gekocht omdat we helemaal over zijn op apple. Hadden een linksys WRT320N, vonden de samen werking niet goed tussen deze routeer en de apple apparatuur.

De airport extreme is mooi van vorm heeft 3 ethernet poorten, over het algemeen zal dit voldoende zijn, omdat veel apparaten draadloos werken.

Het installeren is een fluitje van een cent, IP modem van voeding af, PC's en andere apparatuur uit, alles aansluiten, stroom erop et voilà. de verbinding is klaar voor gebruik. Snelheid is gemiddeld.

Het voordeel van deze AE is dat hij een USB aansluiting, hierop kun je een extreme harde schijf aansluiten en je hebt meteen een netwerkschijf.

Je kunt een gasten netwerk instellen, bezoekers hebben dab via jouw mode alleen toegang tot internet en komen niet op je netwerk.

Als je een gasten netwerk wilt, heb je geen 5Ghz netwerk. je kunt het modem je kunt dus twee netwerken in de lucht brengen 2,4Ghz en 5GHZ of 2,4Ghz en 2,4 GHz gasten netwerk.

Als je thuis wilt werken en inloggen op je werk met een VPN verbinding dat houdt het op, dan geeft de airport extreme niet thuis. Op internet vind je hier al sinds 2007 vragen over, Apple heeft dit nog steeds niet opgelost. Een modem zal minimaal deze mogelijkheid moeten hebben. van daar de 1 voor mogelijkheden. Als Apple dit in 4 jaar tijd niet opgelost krijgt, lossen ze dit nooit meer op, breng dan ook niet een modem op de markt.

Jim66 21-06-2011

Ik heb deze extreme gekocht o.a omdat ik printers wil delen in het netwerk van 2 pc's en 3 laptops.
De verkoper weet te vertellen dat alles in 5 min werkt. Alles zou heel goed omschreven zijn.
Maar als de printers dan niet aan de praat te krijgen zijn, en ik ten einde raad de helpdesk van Apple bel, dan mogen ze deze vraag niet ondersteunen. Hallo!!! Van welk merk is die router dan. Er moet software (Bonjour) gedownload worden op elke PC of Laptop die je wilt laten printen. Dit staat echt nergnes vermeld.
En van de drie verschillende helpdeskmedewerkers is er niet 1 die me daarop heeft gewezen.
Het bereik is ook nog eens dramatisch.
Een "instap"model van € 35,- van Linksys, dat ik hiervoor had werkt qua bereik nog beter.
Echt spijt van de aankoop....

R. Beniers 13-05-2011

Sinds een aantal dagen heb ik mijn NetGear WNDR3700 vervangen door de Apple AirPort Extreme.

Ik ben erg onder de indruk van deze router. De installatie ging uitermate eenvoudig op alle apparatuur (2x iPhone4, iMac, iPod Touch en Dell notebook) zonder enige problemen. De gebruikershandleiding is erg duidelijk en de meegeleverde software is kinderlijk eenvoudig om mee te werken.

Na het doorlopen van de instellingen en het hier-en-daar aanvinbken van wat opties, was de router na obegveer 5 minuten geinstalleerd. De optie voor de externe harddisk en het gastnetwerk zijn ook makkelijk.

Het bereik is ook erg goed. Het wirelessbereik is zeker beter dan dat van de NetGear router en veel stabieler. Mijn iMac heeft nu een stabiele verbinding van 450 MBPs!

De iPod gebruik ik regelmatig als internetradio en voorheen viel deze nog aleens voor een aantal seconden weg. Ook hier geen last meer van.

Kortom: een top apparaat, eenvoudig te installeren en erg betrouwbaar en stabiel.

Timv33 23-03-2011

Mooi appaaraatje, ziet er keurig uit.
Maar werkt met Windows PC's absoluut slecht. Vooral het bereik is slecht. Boven op de hoogste etage ontvangt een windows pc geen bereik terwijl een apple macbook wel 15mb kan ontvangen.

Heel mooi apparaatje dus voor Apple computers maar voor windows helaas.

thijsdebont 03-04-2012

De slechte ontvangst heeft niets te maken met het besturingssysteem, maar met de wireless ontvanger van het probleemapparaat. Onterecht om daar de airport extreme op af te rekenen.

Rolandengelen 04-12-2010

Gekocht omdat m'n oude router netgear uit 2006 voor m'n gevoel niet snel was voor m'n nieuwe iMac, iPad, iPods en Acer notebooks uit 2007 op glasvezel. Nu is wifi altijd trager dan ether maar met een sneller AE moest het beter. Dat geldt ook zeker voor de iMac en iPad, zelfs de youtube 1080p HD filmpjes laden zeer snel en downloaden gaat zeer snel. De installatie vwb iverbinden Met iPhone 4 was drama. De handleiding zou hier moeten aangeven dat je dan 2 netwerken in de router moet kiezen. Maar via google kom je er wel. Kwam er op neer dat je 1 n-negwerk aanlegt van 5 gh en 1 netwerk voor n,b, en g-netwerk voor de 'oudere' draadloze apparaten. Sommige instellingen vwn DHCP (IP 4 en 6 moeten op automatisch) van de windows laptops en hier moet je toch al redelijk geduldig voor zijn en enigszins nerd om dit uit te dokteren. Uiteindelik alles aan de praat gekregen maar de iPhone 4 lijkt wel eens moeite te hebben met de wifi verbinding. Er spelen geen dikke muren een rol of zo. Kortom een prima apparaat maar niet zo mega simpel om te installeren voor alle randapparatuur.

Yuri 1969 24-11-2010

Wat een geweldige folder en internet pagina. Als je apple moet geloven dan ben je van al je problemen af als je apple apparatuur gebruikt.

Router werk goed als ik mijn laptop ernaast zet. Maar gewoon beneden in de woonkamer is echt veel te ver weg dus de ontvangst is daar slecht. Dus geen internet.

Apple beloofd een draadloze printer aansturing en dat werkt met dank aan Bonjour perfect. Echt heel goed.

De extrne harde schijf die te zien is in je netwerk werkt niet. 1 1/2 uur met apple aan de lijn mocht niet baten. Zij hebben geen verstand van een PC. VERKOOP het dan niet zou ik zeggen of wek de illusie niet dat het gaat werken.

Rond uit een bedroevend apparaat. Spijt van de aankoop

Dickiedick 24-11-2011

Ik vraag me af hoe ik jouw reactie moet plaatsen tegenover de 3 die er onder staan?
Heb jij misschien iets verkeerd gedaan?

Hart4Apple 10-11-2010

Voorheen een linksys routergehad en daarna een Netgear 300n router.
Ik had vreselijke traagheid en problemen met mijn Ipad en soms ook wifiproblemen met mijn laptop.
Deze problemen zijn volledig verdwenen sinds ik de Apple airport Extreame heb.
De verbinding is zeer stabiel en zeer goed te noemen. De signaal sterkte is domweg beter op hogere verdiepingen en ook daar zeer stabiel.
De snelheid is zeer hoog, en op de Ipad verschrikkelijk goed.
De pagina's laden direct, enter en direct staat de pagina!

Deze router is zeer gebruiksvriendelijk te installeren en in te stellen.
Wpa2 key instellen, verder alles op auto en je SIDnaam instellen. KLAAR!
Ipad / laptop, etc. Draadloos aanmelden en KLAAR!
Werkt ook zeer goed met mijn iphone4.

Her vierkante witte design doosje zit er ook gelikt uit (maar ja dat is Apple)

Conclusie: een topper, een aanrader

iEpic 31-07-2010

Heb deze router nu een maand of 2 als vervanging van mijn Linksys WRT300N die defect was gegaan.

Deze router werkt echt zeer eenvoudig en binnen no time heb je je netwerk weer draaien. Het configuratieprogramma werkt stap voor stap en zeer gebruiksvriendelijk.

Ik gebruik de router nu met samen met een PC, Iphone, Apple TV en een laptop.

Alles werkt super en ook het gastnetwerk is ideaal.

Harry1974 23-04-2010

Echt een TOP App. hiervoor een Linksys 320N EW gebruikt, voor iemand die echt begaan was met Linksys echt een ramp...
Hier zie je toch maar weer dat Apple produkten niet alleen mooi zijn, maar eenvoud van het Hoogste niveau..hebben..
In gebruik met 2 x Imac 1 x Netbook Windows vista 1x Laptop Windows 7 en 2 x Blackberry..
Aangsloten WD Worldbook NAS

Raad hem zeker aan..ook netgear,linksys PC Gebruikers..

Angelo11 21-10-2009

Top product!!!

Heb hiervoor een express gehad en die deed het ook leuk.
Maar ik had er zo de balen van dat op elke computer andere bestanden stonden en ik dus vaak mis greep.
Dus was op zoek naar een router waar je ook een externe hardeschijf op aan kon sluiten.

Dat werd dus de extreme.

Gebruik hem met een Mac en met een Windows PC. En werkt super.

Aansluiten geen probleem zoals je van Apple gewend bent.

Heb er 3 externe harde schijven aan.
-1 WD MyBook II 1TB voor backup van alle bestanden. Deze is zowel benaderbaar door Mac als door PC.

-1 WD Elements Desktop 1TB
Hier staan al mijn films en muziek op. Ook door Mac en Pc benaderbaar.

-1 Lacie HD van 320GB voor timemachine (backup voor Mac)

Dit alles aangesloten met een USB hub. Had eerst eentje zonder aparte stroomvoorziening. Maar hierdoor herkende de Extreme de HD's niet. Nu een met stroomvoorziening.
Maar kwam er laatst echter dat die zonder stroom het ook doet! (raar)

Had in het begin problemen dat de HD's in eens niet meer herkend werden. Maar dit kwam door de nieuwe software. Die doet een beetje moeilijk met meerdere HD's. Dus terug gegaan naar de software versie ervoor. Geen problemen meer mee.

Bereik is ook sterk verbeterd t.a.v de express.
Met de express had ik in de slaapkamer met deuren dicht 1-2 strepen (router staat in meterkast beneden). Met extreme vol bereik.

Enige minpuntje is dat het streamen van BlueRay films niet echt snel gaat. Dus haperingen tijdens film. Met gewone films geen probleem.

Dus ik ben zeer tevreden.

CAJ 11-09-2009

De Extreme geeft een uitstekend signaal in het hele huis. Ik heb er 4 laptops/pc's met XP en Vista op staan. Het is een verademing t.o.v. mijn vorige router.
Je hoeft het station maar vanaf 1 pc/laptop te configureren. Dat wordt niet duidelijk uit de gebruiksaanwijzing. Het gaat heel makkelijk.
Printers configureren vanaf 2 latops met XP ging eerst niet, omdat het vereiste programma Bonjour niet (goed) was meegeinstalleerd met de software, die op de Cd-rom stond. Vermoedelijk a.g.v. resten van een oude installatie van Bonjour. Door dit eerst te verwijderen en Bonjour opnieuw te installeren (vanaf de website van Apple gehaald) verliep ook het configureren van de printers in het netwerk vlekkeloos met Bonjour.

caspervanheck 31-08-2009

Na deze router onder druk van een apple-fanaat geprobeerd te hebben, moet ik toch tot de conclusie komen dat het niet naar wens functioneert. Slechte compatibiliteit met windows, geen datacompressie, herrie met de provider (Maar, meneer, waarom heeft u dan ook een Apple-router gekocht?), en uiteindelijk met behulp van een stroomverbruikmetertje tot de conclusie gekomen dat mijn oude router, die het goed deed, bijna drie keer zo weinig stroom verbruikte. Vreemde router, lijkt soms een eigen willetje te hebben.
Ik raad deze router niet aan.

FrankH 04-02-2009

Ik heb deze wifi router nu een paar maanden. Deze router vervangt een Netgear router, was gratis bij @Home, die echt heel slecht beviel: geen bereik, geen bandbreedte.

Wat is de Airport Extreme een opluchting: de installatie verloopt feilloos, met mijn oude iMac en een oude Dell laptop ging ik van slecht bereik naar goed bereik (g standaard). iTunes muziek via AirTunes naar een Airport Express gaat nu goed, met de Netgear router waren er veel onderbrekingen.

Met mijn nieuwe iMac en een nieuwe HP laptop hebben we een zeer snelle en betrouwbare netwerk verbinding (n standaard). De verbindingssnelheid is nog niet onder de 130 Mbps geweest, terwijl er toch veel gewapend beton en een dikke koperen buis tussen meterkast en computer in staat.

Op de Airport Extreme heb ik ook een WD disk van 1 TB aangesloten. Deze is goed benaderbaar via zowel OS X als Windows. Daarnaast kan Time Machine er backups op maken (truc: eerst via USB een backup maken, dan aansluiten op de Airport Extreme, dan accepteert TM het als een backup disk, anders niet). Dit alles werkt goed, instellen kost geen enkele moeite, precies zoals je van Apple mag verwachten. Je betaalt er goed voor, maar je krijgt er kwaliteit voor terug. Top-product!

h.j. sanders 03-02-2009

Ik ben inmiddels een half jaar geleden overgestapt op een Imac en een Time Capsule (ingebouwde airport extreme). Ondanks diverse problemen; wegvallen netwerk zonder aanleiding en snelheidswisselingen ben ik zeer tevreden. Inmiddels zijn er een MacBook Pro, een Apple TV, 5 airport expressen en 2 Iphones bijgekomen. Alles functioneerd (bijna) feiloos binnen het netwerk (muziek, video's streamen en draadloos internetten met Iphone's en Macbook). Ik heb er voor de stabiliteit nu ook een repeater tussenstaan. Ik heb ook gemerkt dat diverse instellingen veranderingen geven in de snelheid en het bereik. Overigens heb ik buiten een fors bereik maar binnen (ondanks houten vloeren en ca 8 m afstand) valt dat wel wat tegen. Aanschafprijs is best fors maar de prestaties zijn aanzienlijk beter dan alle (goedkope) N-routers die ik daarvoor geprobeerd heb. Daarnaast is het spulletje vele malen fraaier uitgevoerd dan de concurrentie. Installatie is als met alle apple producten een feestje (zeker in vergelijking tot windows spul), mogelijkheden te over en een erg fijne interface (alle airport expressen zijn zichtbaar en instelbaar bijvoorbeeld)

LdeBruin 15-10-2008

Doet precies wat men beloofd. Snelle en eenvoudige installatie, goed bereik. Zowel voor Windows als Apple machines.

TiNTiN2008 16-01-2008

Niet kopen!

Er zijn meer dan genoeg topics te vinden waarvan ik gewild had dat ik ze had gelezen voordat ik er een kocht. (gelukkig wel de dollarprijs betaalt) ..kleine pleister op de wonden...

korte samenvatting:

- USB - disk soms heeeeel traag < 1 mb/sec
- USB - disk vaak helemaal niet te bereiken (wel zichtbaar)
- Netwerksnelheden (internet) ook variabel
- Time Machine werk niet met AIRDISK!
- Leopard en nieuwste firmware voor dit apparaat sucks

Lees eerst reviews ajb want als je hem wil...

De nieuwe die net is gepresenteerd op MacWorld is Apple's antwoord!
Geen nieuwe softwareupstaes maar gewoon een heel nieuw aparat ontwikkeld...ze laten de huisige gebruikers enorm in de steek...

Hier spreekt een zwaar teleurgestelde switcher...
Afgelopen maand gekocht:
2 Macbooks waarvan 1 nu al 2 x een nieuwe frontcase
Aplle Extreme + Express.....Heeft al drie avonden en twee dagen verpest....

Zo ...dat lucht op.....

demo_user 31-03-2012

jjjajajajjajaja allemaal kinderarbeid en de Appl€ maar hoog houden schande is het

Magnat505 03-01-2012

Ik weet niet wat jij allemaal doet met je spullen, maar ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn ipad 1, imac 2011, macbook 2009, iphone 4.

Zo iedereen in mijn vriendenkring met een mac hebben ook nooit problemen en 1 van die MacBooks is al van de trap gevallen bovenaf en zelfs daar moest niks aan vervangen worden.

Een laptop is bedoeld om neer te zetten, te gebruiken en dicht te klappen als je klaar bent.

Sport en overgooien etc doe je met andere spullen die daar voor gemaakt zijn.

Kraak alsjeblieft niet iets af wat feitelijk gezien van hoge kwaliteit is gemaakt.

2009 16-01-2008

gekocht ter vervanging van draadloos 3 com router die kuren vertoonde. installatie binnen bestaand draadloos netwerk, achter modem. installatie<5 min. ook al begreep ik er niets van gewoon gedaan wat er voorgesteld werd. en voila.gaan met die banaan.prachtig product.

Chris 56 06-01-2008

Apple 10.5.1 Leopard en Windows Vista probleemloos met elkaar in een netwerk. Draadloos printen op een USB én een Ethernetprinter, snelle internetverbinding op PC en Mac en onderling bestanden uitwisselen. Jammer dat de PC alleen de map 'Publiek' ziet op de Mac, maar even de bestanden naar die map slepen (of kopieeren) en het gaat allemaal supermakelijk en snel. Installeren ging redelijk, had de meeste moeite met de ethernetprinter te 'zien' vanaf de PC, maar uiteindelijk allemaal gelukt. Niet de goedkoopste, maar elke cent waard.

Paul K._ned 03-01-2008

Heb een Macbook aangeschaft,naast een PC.Daarom ook deze Airport genomen.Zag op tegen de installatie,maar was binnen 5 minuten klaar.Prima mogelijkheden(usb aansluiting voor delen harde schijf of printer).Heb uitstekend bereik.Uitgebreide configuratie mogelijk.Prachtig om te zien,antennes zitten ingebouwd en compact.Wel erg duur.

Remarkx 26-12-2007

Een simpelweg fantastisch product! Ik ben een switcher (sinds 5 maanden een iMac, voorheen alleen maar PC's gehad) en moet nog elke dag wennen aan het ontzettend grote gebruiksgemak van Apple! Ik wilde dolgraag thuis een draadloze verbinding met mijn iMac, printer en externe HDD. Mijn iMac staat in de woonkamer, mijn printer en externe HDD (Canon Pro9500 en LaCie 500Gb HDD) staan op zolder. Maar ik zag op tegen al het werk en de vele instellingen. Ik kan je nu mededelen dat ik binnen 30 minuten alles geinstalleerd en wel had draaien inclusief alle nodige beveiligingen e.d. Ik woon in een moderne eengezinswoning (betonnenvloeren e.d.) maar het bereik van de Airport is fantastisch. De Airport staat op zolder en mijn bereik in de woonkamer is simpelweg uitstekend, ondanks dat ik mijn instelling op de snelle -n verbinding heb staan (ik had begrepen dat het bereik afneemt, naar mate je een snellere verbinding wilt, maar in mijn geval: nergens last van).
Kortom: ik ben helemaal tevreden en kan mij niet vinden in de sceptische reacties van mensen die klagen of een slecht bereik. Wonen zij in een atoombunker of zo?

T. Montana 08-08-2007

Deze router bied een hoop mogelijkheden, dat is ook de reden dat ik deze router heb aangeschaft.
Installatie was weer een fluitje van een cent binnen 5 minuten was ik klaar.
Om de snelheid te testen heb ik een groot bestand draadloos uitgewisseld en hij blijkt 3 á 4 keer sneller te zijn vergeleken met mijn oude router!
De functies om een printer en/of om een harde schijf te laten delen via je netwerk werkt super.
Hij is wel een stuk duurder vergeleken met andere routers maar is zijn geld waard.

Mario W. 17-07-2007

Kieskeurig:

De nieuwe Airport Extreme voldoet absoluut niet aan verwachtingen zoals hier gesteld :
en
Er is ondertussen genoeg op internet te vinden waaruit blijkt dat de beloofde snelheid en VOORAL het beloofde bereik NIET wordt gehaald. Een vergelijkende test tussen de Airport Express en Airport Extreme heeft uitgewezen dat het bereik niet eens groter is dan de kleine Airport Express.
Zeer bedroevend dus.
En op 5 Ghz is het bereik zelfs een stuk kleiner.
Mogelijk zou er met opzet een beperking op het zendvermogen gezet zijn, zodat de opgelegde restricties per land ivm het zendvermogen niet overschreden worden.

Ik heb dezelfde test uitgevoerd (test tussen Airport Express en nieuwe 802.11n Airport Extreme), en ik kom inderdaad tot dezelfde vaststelling.

Vandaar dat ik het 'bereik' het laagste cyfer geef.
Dit neemt niet weg dat het een mooi toestel is, en goed functioneert. De mogelijkheid om een harddisk en/of printer aan te koppelen en te delen op het netwerk, is een mooie extra functionaliteit. De klanten die dit toestel als 'eerste' kopen, zullen dan ook geen problemen opmerken, behalve op 5 Ghz waar het kleinere bereik echt opvallend is.
Het configureren is zeer gemakkelijk met bijgeleverde software, ook voor Windows- en andere PC's.

Dus : wat het bereik betreft : we wachten op een antwoord van Apple.

mikefranken 14-07-2007

ik had eerst me bedenkingen, maar die zijn nu helemaal weg.
ik heb een imac met bootcamp. en het installeren was binnen 5 minuten gedaan. geen poespas. stekker erin, installatie-cd.
alles doorlopen. en hij deed het.
laat je niet afschrikken door het formaat. het bereik is gewoon uitstekend. vol bereik.
bij de imac met intel processor moet je wel de n activeren maar deze software staat gewoon op cd. een router voor de osx en zeker voor xp.
usb hub aangehangen. en de printer en 2 hardeschijven op aangesloten. ook een makkie.

vergeleken met de eerdere die ik gehad heb. een makkie